tisdag 12 augusti 2014

En liten 3-dagars roadtrip





Det var några veckor sedan. Kanske en månad. Jag tog hojen via Kinnekulle och sedan via Lidköping och Uddevalla ut till västkusten. Där fikade jag med min vän Sven i Grundsund. Han semestrade med sin familj ute på Gåsö den veckan. När hans färja gick så åkte jag tillbaka till Uddevalla där jag väntade på Calle och Martin som kom från Göteborg. Därifrån åkte vi uppåt mot Bengtsfors och sedan mötte vi upp Håkan utanför Säffle och åkte till Karlstad där vi övernattade.

Dagen efter fortsatte vi norrut men regn drog in och vi hade svårt att bestämma oss för vilken riktning vi skulle ta. Väster mot Norge eller öster mot Dalarna. Det blev österut och ca 10-15 mil från Borlänge så hamnade vi i ösregn. Strax innan klockan tio på kvällen så kom vi fram till hotellet i Borlänge. Helt dyngsura. Mat och öl på det så blev vi fort som människor igen.

Sista dagen så åkte vi söderut. Vi åt lunch i Grythyttan. Där avvek Håkan mot andra resmål medan Calle, Martin och jag själv åkte vidare mot Degerfors via Karlskoga. Därifrån så åkte jag ensam hem igen medan de två andra gossarna svängde västerut mot västkusten och ner tillbaks till Göteborg.

Det är en extremt obekväm hoj jag har. Kopiöst ont i baken har jag haft men också väldigt roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar