onsdag 6 november 2013

Tak och golv färdigt


Nu börjar det ju faktiskt likna färdigt. Taket ditspikat och målat. Golvet är ditlagt och ska bara lackas och sedan är det fullständigt helt och färdigt. Imorgon om jag orkar ska jag lacka golvet och om det sedan hunnit torka till helgen så ska möbler in och ställa så plats då. Kommer bli as-bra detta. Men vilken lång tid det tog. Ungefär tre Månader från att jag började till det blev klart. Fast då har jag ju snickrat hästboxar emellan också samt mc garaget.  Jaha, knappt 9 kvadratmeter yta som bara jag bestämmer över alltså. En manlig frizon där inga fruntimmersfasoner tillåts. Jag gissar att jag kommer spendera en hel tid i detta rum. Min sk "mancave".  Vad ska jag pyssla med där inne då? Ja, det vete sjutton. Laja med elgitarren, spela dataspel, ta en tupplur, tjyva åt sig en öl, äta chips, lyssna på musik, kasta dart och tänka stora tankar. Chilla helt enkelt.  Softa loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar